Cum scapam de febra musculara?

Ce inseamna de fapt febra musculara? Ea ne arata ca ai efectuat miscari noi sau ai lucrat peste limita normala de obisnuinta a muschilor. Ea este resimtita de obicei la circa 12-24 de ore dupa efort si poate dura pana la 3-4 zile, depinde de capacitatea de refacere a fiecaruia. Ea este un proces inflamator care ne arata ca fibrele musculare au suferit mici rupturi iar corpul va lupta pentru a se reface si a ingrosa acele fibre musculare , facandu-le capabile de un efort mai mare data viitoare.

Puteti folosi cateva trucuri pentru a scapa de febra musculara si anume:

  • stretching- febra musculara va mai scadea daca faci stretching imediat dupa antrenament si chiar si in zilele de pauza . Stretchingul alungeste muschii si mai reduce din senzatia de tensiune pe care o simti. Poti face 10 minute dupa antrenament iar in zilele de pauza chiar si 15 insa aveti grija la intinderi.
  • Masaj: este ideal pentru pentru a ameliora febra musculara daca efectuezi regulat masaj terapeutic.
  • Baie cu sare: iti recomandam dupa antrenament o baie calda in care poti adauga 1,2 pumni de sare grunjoasa. Sarea reduce tensiunea muschilor iar apa calda destinde musculatura.
  • Hidrateaza-te: muschii tai au nevoie de lichide pentru contractii eficiente. Cu totii stim ca cea mai mare partea a corpului nostru este reprezentata de apa( 75%) asa ca iti recomandam sa consumi apa inainte, in timpul si dupa antrenament. De asemenea vitamina C are rol antiinflamator.
  • Continua sa te misti: febra musculara este dureroasa, asta e clar insa daca te vei misca sau vei face un antrenament usor, circulatia sangvina se va imbunatati iar muschii tai se vor recupera mai rapid.

Nu uita ca febra musculara este normala la inceputul unui program de exercitii sau pentru incepatori insa incet, incet, ne obisnuim cu ea.

Pentru a afla cum sa te antrenezi si sa mananci corect, Adir Florin, antrenor la Sky Fitness Colentina, te poate ajuta cu sfaturi benefice.

www.instagram.com/florin.adir

Lasă un răspuns