Grasimi “sanatoase sau nesanatoase”

Grasimile numite si lipide, sunt substante cu roluri complexe in organism si anume:

  • Izolatie termica
  • Izolatie impotriva socurilor
  • Ajuta la transportul anumitor vitamine
  • Rol energetic
  • Furnizeaza acizi grasi esentiali

Prin arderea unui gram de grasime se elibereaza 9 calorii.

Voi incerca sa nu intru foarte mult in amanunte asa ca voi sintetiza cat de mult pot. Asadar, dupa natural or grasimile se impart in:

-grasimi animale

-grasimi vegetale

Grasimile de origine animala , lesne de inteles, se afla in produsele care provin si deriva din alimentele de origine animala. In trecut, alimentele de origine animala erau “puse la zid” pentru ca au mult colesterol. Cercetatorii americani au facut aceste grasimi animale vinovate pentru foarte multi boli gen boli cardiovasculare, ateroscleroza, colesterolul crescut,…S au promovat avantajele grasimilor de origine vegetala, in special al uleiurilor vegetale. Industria alimentara a pus pe piata diferite forme de grasime vegetala ieftine, cu un grad inalt de procesare si ascunse in multe alimente.

Acizii grasi esentiali omega 3 si omega 6 ce formeaza grasimile polinesaturate si mononesaturate ajuta la mentinerea sanatatii incheieturilor, a parului, pielii si a nivelurilor hormonale si chiar a castigurilor de masa musculara si arderea grasimilor. Pentru o sanatate optima raportul de omega3: omega6 ar trebui sa fie de 1:1.

 

Colesterolul, reprezinta un component natural al tesutului animal, contrar a ceea ce ati auzit sau vazut “ulei fara colesterol”. Uleiul nu a avut si nu are colesterol . Colesterolul intra in compozitia hormonilor insa in exces si in combinatie cu alti factori negative, poate provoca problem grave de sanatate in special sistemului cardiovascular.

Trigliceridele reprezinta de fapt principalul vinovat pentru scurtarea vietii , nu neaparat colesterolul total. Trigliceridele sunt principala sursa atat din alimentatie cat si din grasimea depozitata in organism. Se refera la 3 acizi grasi legati de o molecula de glicerina.

Trebuie sa gasiti un echilibru in alegerea acelor surse de grasimi nealterate prin rafinare sau preparare termica excesiva.
Cu alte cuvinte sunt de preferat pestele, galbenusul de ou, carnea preparata la o temperatura cat mai scazuta (cuptor), nucile si semintele intregi si crude, avocado, nuca de cocos, masline, lactatele fermentate.

Asa ca ganditi-va mai bine la sursa grasimilor pe care doriti sa le consumati.

Sky Fitness sala de aerobic | fitness din Doamna Ghica | Colentina.

Un gând despre „Grasimi “sanatoase sau nesanatoase”

Lasă un răspuns