Rolul glutaminei

Acest aminoacid – glutamina– este cel mai abundent aminoacid din corp, fiind stocat in muschi in cea mai mare parte dar si in plamani, creier, si sange. Este un aminoacid neesential, fiind produs de corp din acidul glutamic, insa poate fi interpretat ca un aminoacid conditionat essential deoarece in perioadele de stres asa cum este in cazul unui antrenament intens, organismul nu poate face fata doar din sinteza proprie. Cei mai mare consumatori de glutamina sunt celulele renale, ale intestinului subtire si cele ale sistemului imunitar, folosindu-o ca susbstrat energetic.

Glutamina si suplimentele cu glutamina in sport, se recomanda deoarece s-a constatat ca acest aminoacid previne catabolizarea masei muscular, intareste sistemul imunitar, ajuta la marirea depozitelor de glicogen, ajuta la refacerea dupa efort, la mentinerea volumului celulelor si a hidratarii, vindecand mult mai rapid ranile, contribuie la producerea hormonului de crestere in organism, este un important nutrient pentru intestine, avand capacitatea de a le reface prin mentinerea integritatii structurale a acestora, atunci cand efectuam un antrenament de mare intensitate, muschii elibereaza in sange glutamina, producandu-se o scadere a nivelului acesteia pana la 35%. In acest moment muschii scheletici intra intr- o stare catabolica, adica, proteinele muscular vor fi degradate.

Cata glutamina ar trebui sa iei? Se recomanda intre 5 si 15 grame pe zi, impartite in portii mai mici, de 2-3 ori pe zi. Din cercetarile effectuate, nu exista efecte negative atunci cand aduci aport suplimentar deoarece ea exista si in corpul nostru. Parerea mea personala este ca un supliment proteic si glutamine, consumate dupa antrenament, nu ar trebui sa lipseasca celor care practica fitness sau body-building. Glutamina, poate fi consumata si de persoanele care nu practica acest sport datorita efectelor positive pe care le are asupra corpului.

Pentru un plan alimentar personalizat, nu ezitati sa contactati antrenorii de la Sky Fitness, sala de fitness, aerobic din Doamna Ghica, Colentina.

2 gânduri despre „Rolul glutaminei

Lasă un răspuns